Thursday, December 27, 2012

Tangisan Kecilkuh Tiada Siapa yang tahu ='(



~ Tiada lagi kedamaian ~


Tercalar pelangi dihiris gerimis
Senha pun merangkak menutup mentari
Terbias warnanya ke wajah

Lagu kedaimaian tiada kedengaran
Bumi yang merekah disirami darah
Kemelut melanda tiada kesudahan
Kemusnahan bermaharajalela
Yang lemah menjadi mangsa

Anak-anak kecil mengongcangkan ibunya
Yang lemah longlai tak lagi bernyawa
Jeritan suara batinnya
Tak siapa mendengarnya

Tergadaikan maruah oleh janji-janji
Terbayarkah dengan nyawa dan darah
Soalan yang tiada Jawapan

Kemanusiaan telah lama hilang
Kini yang tinggal hanya ketakutan
Musnah kasih sayang dan persaudaraan
Tandus akhlak dan keimanan
Menyemai persengketaan.


" Dari Hati yang Kerdil ini aku berkata "


Aku lahir didunia ini ingin mendapat kasih sayang
daripada ibu-bapakuh.
Aku masih kecil, aku tidak kenal apa itu erti Cinta & Sayang.
Aku melihat orang d'sekelilingkuh,
bertempiaran melarikan diri,
Dan aku duduk seorang diri menangis & menangis.
Daripada Erti tangisan yang aku dapat keluarkan adalah AIR MATA DARAH
kerana melihat tiada siapa lagi yang mahu mendokongkuh.
SEMUANYA TELAH HILANG ='(
aku menangis & menangis kerana bunyi bising yang berada D'telinga kuh
setiap hari..
aku tidak tahu apa itu peluru,
aku tidak mengerti apa-apa
Ibu - Ayah..
Di manakah dikau..
aku takut.. mana aku mahu pergi..
aku keseorangan ='(


" Selamatkanlah saudara Islam "

" Ya Allah, Selamatkanlah saudara seagama kami di Palestin dan bebaskanlah mereka dari cengkaman zionis laknatullah.... Ya Allah, berilah kekuatan kepada saudara mara kami serta satukanlah hati-hati pemimpin negara-negara Arab dan Negara Islam yang lain untuk membantu Palestin... Hancurkanlah Zionis Laknatullah... Amin Ya Allah... "

" Ya Allah, Kau berilah kekuatan dan kesabaran kepada saudara kami di Gaza.. kau lontarkanlah didalam dada saudara kami keberanian Saidina Umar Al-Khatab, kehebatan Khalid Al-Walid dan kemenangan Salahuddin Al-Ayubi.. Kau lontarkan ketakutan didada Musuh kami sehingga mereka berlari ketakutan... Amin Ya Allah ... "


No comments:

Post a Comment