Saturday, January 15, 2011

Bismillahirrahmanirrahim..

SubhanALLAH
walhamdulILLAH
wa la ilaha illALLAH
wALLAHU akbar!

ALLAHumma solli a'la Sayyidina Muhammad 
wa a'la ali Sayyidina Muhammad.


tersebut dalam dalam sebuah hadith. Dari Rasulullah SAW, baginda bersabda;

"sesungguhnya ALLAH menciptakan Malaikat, sayapnya yang sebelah mencapai bumi sebelah timur dan sebelah lagi mencapai bumi sebelah barat. Kepalanya di bawah Arasy dan kedua kakinya di dasar bumi  ketujuh. Ia mempunyai bulu sebanyak bilangan makhluk ALLAH. Ketika seorang lelaki atau perempuan dalam kalangan umatku membaca selawat kepadaku, maka ALLAH akan memerintahkan Malaikat agar menyelam ke dalam lautan Nur di bawah A'rasy. Malaikat yang menyelam itu kemudian keluar dan mengibas-ngibaskan sayapnya sehingga setiap bulu menitis setitis Nur. Daripada setiap titisan itu, ALLAH menjadikan Malaikat yang memohonkan keampunan bagi orang tersebut sampai hari kiamat."

Sesetengah hukama mengatakan; "Keselamatan jasad terletak pada sedikitnya makan, keselamatan roh pada sedikitnya dosa, dan keselamatan agama terletak pada pembaca selawat kepada 'Khairil Anam' (Muhammad SAW)

Terdapat dalam kisah bahawa seorang lelaki melihat sejenis makhluk yang mengerikan, lalu dia bertanya; "siapa engkau?" Makhluk itu menjawab; "Akulah amal yang buruk." Lelaki itu bertanya; "Apakah cara untuk aku selamat daripada engkau?" Makhluk itu menjawab; "Dengan membaca selawat  Nabi SAW."

Rasulullah SAW. Bersabda;

"Selawat kepadaku adalah nur atas titian. Barangsiapa yang membaca selawat kepadaku pada hari Jumaat 80 kali, maka ALLAH akan mengampunkan dosanya setahun."

No comments:

Post a Comment